Nasza metoda pracy – program TAAkA GłowA

Edukacja to wydobywanie i potęgowanie tego, co w Dziecku naturalne i najbardziej ujmujące – jego poznawczej ciekawości. Takie założenie było podstawą przy tworzeniu autorskiej metody pracy TAAkA GłowA.

Tworzymy najlepsze możliwe warunki, w których nie jest blokowana naturalna ciekawość Dziecka do poznawania świata. Dzieci od urodzenia do szóstego roku życia mają „taaaakie wielkie głowy” od prób pojęcia wszystkich tajemnic wszechświata.

Jak pracujemy?

• Nie cenzurujemy wiedzy, nie dajemy sobie prawa do oceny, na co Dziecko jest „za małe”, czego „nie zrozumie”,
• Zapraszamy do podróży, aranżując przyjazną i edukującą (a nie edukacyjną) przestrzeń, ale stery oddajemy Dziecku. Ma ochotę poznać nazwy wszystkich kości człowieka? Bardzo proszę. Interesuje go czy Pluton jest planetą? Nie ma sprawy (Pluton nie jest planetą, ale to bardzo młode odkrycie),
• Poruszamy się od działań w naturalnych tworzywach, takich jak woda, ziemia, piasek, ziemniaki, do rozwiązywania problemów matematycznych,
• Sprawdzamy, w czym jest najwięcej witaminy C, uczymy się nazywać emocje, rzeźbimy w galarecie.

TAAkA GłowA to zestaw narzędzi pedagoga i program rozwoju inteligencji Dzieci, który wspiera ich naturalne zdolności. TAAkĄ Głowę ma każdy Mały Człowiek, próbujący zrozumieć: jak to działa, czemu tak jest, jak to zrobić, którędy, dlaczego, jak to się nazywa, co się stanie, gdy… Uff! Pomagamy to wszystko pojąć między turlaniem się na podłodze a robieniem bomby pianowej.

„Pytam, eksperymentuję, zapamiętuję” to dział programu TAAkA GłowA dedykowany dzieciom w wieku przedszkolnym. Dziecko już od najmłodszych lat będzie poznawać tajniki przyrody, matematyki, muzyki, anatomii, chemii i wielu innych dziedzin! Dzięki wykonywanym eksperymentom i wielu atrakcyjnym ćwiczeniom Dziecko zdobędzie kompetencje niezbędne do tego, by nauka była dla niego czystą przyjemnością i znakomitą zabawą! Co więcej, Twoje Dziecko pogłębi wiedzę dotyczącą nie tylko otaczającego je świata, lecz także siebie i własnych emocji!

Co jest ważne dla Twojego Dziecka?

• harmonijny rozwój wszystkich zmysłów,
• wspieranie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia,
• przekazanie skarbnicy wiedzy ogólnej od anatomii człowieka, światowej sławy naukowców przez państwa świata aż do najsłynniejszych koncertów muzyki klasycznej,
• przygotowanie do pisania i czytania,
• ćwiczenia pamięci fotograficznej kluczowej dla sukcesu edukacyjnego,
• rozwój umiejętności komunikacyjnych, w tym językowych — zajęcia z angielskiego prowadzimy na podstawie metody Teddy Eddie,
• nauka sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami i uczuciami innych,
• nauka koncentracji, wyciszenia, uwagi,
• rozwój motoryki i wrażliwości muzycznej.

 

Jak patrzymy na Dzieci?

Inspirują nas poglądy Jespera Juula. Jesteśmy przekonani, że dzieci mają naturalną umiejętność współdziałania, czyli przystosowania się i współpracy. Uważamy, że od mądrych dorosłych powinny nauczyć się czegoś równie ważnego: jak w relacjach z innymi zadbać o siebie, bez krzywdzenia i ranienia?
Jesteśmy biegłymi znawcami języka osobistego i tego właśnie języka uczymy dzieci. Przekonujemy, że powinny być sobą – nie kształtujemy na określoną modłę, nie dopuszczamy do tego, aby dzieci stawały się „niewidzialne”. Pomagamy odkryć im, kim są i wzmacniamy ich poczucie własnej wartości.
Do lamusa wyrzuciliśmy zakurzoną strukturę władzy dorosły-dziecko – relacje w naszym przedszkolu to relacje oparte na szacunku każdej ze stron. Nie lekceważymy uczuć dzieci, nie skupiamy się na pouczaniu – kształtujemy w dzieciach umiejętność wyrażania i praktykowania własnej odpowiedzialności. Pracujemy na ustalonym wspólnie opracowanym kontrakcie.