Metoda pracy w żłobku

TAAkA GłowA – nasza metoda pracy z Dziećmi.

Edukacja to nie jest wkładanie czegoś w puste. Edukacja to wydobywanie i potęgowanie tego, co w Dziecku naturalne i najbardziej ujmujące –jego poznawczej ciekawości. Takie założenie było podstawą przy tworzeniu autorskiej metody pracy TAAkA GłowA.
To bardziej „Program Intensywnej Zabawy Dzieci“ niż „Program Intensywnego Rozwoju Intelektualnego“. Wzrastanie to bardzo męczące zajęcie, rolą dorosłego jest je Dziecku uprzyjemnić najbardziej jak to możliwe. Dzieci od urodzenia mają „taaaakie wielkie głowy“ od prób pojęcia wszystkich tajemnic wszechświata.

Jak pracujemy?
Nie cenzurujemy wiedzy, nie dajemy sobie prawa do oceny, na co Dziecko jest „za małe“, czego „nie zrozumie“. Zapraszamy do podróży, aranżując przyjazną i edukującą (a nie edukacyjną) przestrzeń, ale stery oddajemy Dziecku. Ma ochotę poznać nazwy wszystkich kości człowieka? Bardzo proszę. Interesuje go czy Pluton jest planetą? Nie ma sprawy (Pluton nie jest planetą, ale to bardzo młode odkrycie). Poruszamy się od działań w naturalnych tworzywach woda, ziemia, piasek, ziemniaki) do rozwiązywania problemów matematycznych. Sprawdzamy, czy jajko pływa w osolonej wodzie, uczymy się nazywać emocje, rzeźbimy w galarecie.Dzieci w wieku od 0 do 3 lat bawią się na trzech poziomy programu, dzięki którym:

– rozwijają wszystkie zmysły,
– poznają skarbnicę wiedzy ogólnej – od anatomii człowieka przez miasta świata
– aż do najsłynniejszych ilustratorów,
– nawiązują pierwsze kontakty z rówieśnikami i rozwijają przyjaźnie,
– są zachęcane do samodzielności,
– ćwiczą swoje ciało i umiejętności motoryczne,
– rozwijają umiejętności matematyczne, logicznego myślenia i pamięci fotograficznej.

W czasie zajęć TAAkA GłowA podróżujemy od waty do kisielu, od grzechotek do latarek, przez kolory, piórka, rzeki piasku i firanki z papieru. Ciało zachęcane jest do ruchu, a umysł rozwija naturalną ciekawość poznawczą. Na zajęciach dzieci uczą się przebywania ze sobą nawzajem, poznają świat emocji i potrzeb, biorą udział w zabawach przygotowujących do pisania, czytania i nauki matematyki, słyszą takie odpowiedzi na swoje pytania, dzięki którym chcą pytać jeszcze więcej! Cała podróż odbywa się w edukującej przestrzeni, której każdy element odpowiada na naturalne rozwojowe potrzeby najmłodszych i pozwala na organizowanie zajęć dla dzieci, które trudno jest zaaranżować w domu.

Niektóre pomoce dydaktyczne: